Komunikacja z programem

KOMUNIKACJA Z PROGRAMEM – Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób.
Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury.


Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób.
Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury.
Myszka może być dużym ułatwieniem w poruszaniu się po formularzach czy strukturze menu. Jej wykorzystywanie ogranicza się do
kliknięcia odpowiedniego miejsca ekranowego; w zależności od miejsca, które zostało kliknięte, uzyskiwany jest różny efekt. Najczęściej myszką
poruszamy się tabelach, uruchamiamy funkcję klikając odpowiednie obiekty.
Korzystanie z klawiatury najczęściej znacznie przyspiesza pracę z programem, a opiera się na znajomości odpowiednich kombinacji wciskanych
klawiszy, których zastosowanie spowoduje odpowiednią reakcję Systemu. Aby poruszać się pomiędzy kolejnymi polami ekranowymi możesz
wykorzystać klawisz TAB lub kombinację klawiszy (aby poruszać się w przeciwną stronę)

Menu ULUBIONE

Oprogramowanie przyjazne użytkownikowi to takie, które użytkownik korzystający z niego określi mianem programu intuicyjnego. Użytkownik programu magazynowego może korzystać z konfigurowalnego menu ULUBIONE pozwalającego na szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych transakcji.

Przedstawiamy podstawowe wiadomości dotyczące terminologii stosowanej w niniejszej dokumentacji, są to informacje pomocne zwłaszcza dla osób, które z obsługą komputera nie miały dotychczas w ogóle do czynienia, lecz niewątpliwie wiedza na ten temat może pomóc również mało zaawansowanym użytkownikom komputera. Pojęcia używane do wyjaśniania konstrukcji strony graficznej Systemu, a wymagające krótkiego wyjaśnienia, to:

  • klawisz – odnosi się do klawiszy na klawiaturze (np. <Enter>, <Shift>, itd.)
  • przycisk – miejsce na ekranie monitora symbolizujące klawisz, którego wykorzystanie umożliwia wykonanie przypisanej mu funkcji (np. Dopisz, Usuń itp.)
  • ikona – to specyficzny rodzaj przycisku ekranowego, małych najczęściej rozmiarów, oznaczony symbolem graficznym, którego wykorzystanie powoduje wykonanie odpowiedniej operacji.
  • lista – tabela zawierająca w kolumnach różne dane dotyczące dokumentów określonego rodzaju, będąca spisem dostępnych magazynów, jednostek miar itp. lub prezentująca informacje zawarte w słowniku.
  • okno – to obszar na monitorze odróżniający się od tła; posiada odpowiedni tytuł, pojawia się w celu wypełnienia pól ekranowych (pełni wówczas rolę formularza), bądź zawiera informacje lub przyciski inicjujące wykonanie procedur; często okna są zorganizowane w wielopoziomowe struktury i w takich sytuacjach użycie odpowiedniego przycisku (znajdującego się w oknie) powoduje wyświetlenie kolejnego okna
  • pole ekranowe – miejsce w oknie umożliwiające zaznaczenie wybranej opcji, wprowadzenie przez użytkownika odpowiedniego parametru dla danych lub wpisanie tekstu (np. w formularzu)
  • wskazanie – umieszczenie wskaźnika myszki na obiekcie kliknięcie – wciśnięcie i zwolnienie przycisku myszki